Mroczny świat Laury Palmer i Twin Peaks - "Sekretny dziennik Laury Palmer"


Zawsze zastanawiał mnie fenomen serialu "Miasteczko Twin Peaks". Nigdy go nie oglądałam, ale wiem, że fani zakładają przeróżne fankluby i niesamowicie przeżywają wydarzenia tam przedstawione. Można powiedzieć, że "dzieckiem" tego zjawiska był wydany w roku 1990 wraz z pierwszym sezonem serialu "Sekretny dziennik Laury Palmer". Jako, że teraz HBO będzie transmitować nowy sezon serialu pojawiło się również nowe wydanie książki.

Nie umiem się odnieść do tego czy książka dobrze oddaje nastrój serialu, ale z pewnością jest dość wyjątkowa. Pisana w formie pamiętnika pokazuje niektóre z najbardziej skrytych myśli Laury Palmer pomijając wiele wydarzeń, które dla samej autorki są oczywiste, a dla czytelników już nie. Stwarza przez to surrealistyczny klimat, gdzie czytelnik musi się domyślić wiele, a jeszcze więcej sobie dopowiedzieć.

Na pewno nie jest to relaksująca lektura, raczej stawiająca w stan gotowości, napięcia. Konsekwentnie wodzi nas za nos, dając poczucie, że niedługo dowiemy się już wszystkiego i za każdym razem pozostawiając poczucie niedosytu. Szczerze mówiąc cieszę się, że czytałam ją w piękne, wiosenne wieczory, bo taka lektura jesienią, w czasie pluchy chyba by wywołała u mnie depresję.

Myślę, że nie jest to książka dla wszystkich. Z pewnością fani serialu przeczytają ją z przyjemnością, zaś osoby, które nie znają tego fenomenu mogą być zaskoczeni i zadziwieni specyfiką książki. Mnie osobiście zachęciła do obejrzenia serialu, a w sumie pewnie taki był też jej cel, więc chyba tylko pogratulować autorce. ;)


Tytuł: Sekretny dziennik Laury Palmer
Tytuł oryginału: The Secret Diary of Laura Palmer
Rok wydania: 2017
Wydawnictwo: Znak LiteraNova
Ilość stron: 221

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Znak LiteraNova

Komentarze

  1. Ja osobiście nie jestem zainteresowana tą książką ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz