Współpraca z wydawnictwem Znak - "Idealna"

Jakiś czas temu udało mi się nawiązać współpracę z wydawnictwem ZNAK, w ramach której dostaję od nich książki do recenzji, a po przeczytaniu i napisaniu recenzji publikuję ja na kilku stronach (lubimyczytac.pl, empik.com, itp.). Pomyślałam jednak, że oprócz tego mogłabym zacząć też tu je publikować, może akurat zainteresuję kogoś ciekawą lekturą. Poza tym, może będę miała motywację do pisania recenzji innych książek, które czytam.
Dzisiaj recenzja książki "Idealna" - debiutu Magdy Stachuli, której premiera dopiero 17.08!

"Idealna" czekała na mnie jak tylko wróciłam z wyjazdu wakacyjnego. Według zapowiedzi miałam nie być w stanie się od niej oderwać, więc trochę bałam się zacząć ja czytać... ;)
Książka skupia się na Anicie - żonie, pracującej zdalnie z domu, starającej się o dziecko. W małżeństwie pojawił się impas, gdy kolejne próby zajścia w ciążę nie działają, a niecierpliwość bohaterki tylko doprowadza do frustracji jej i jej męża. Okazuje się, że ma wroga, o którym nawet nic nie wie, a który jest zdeterminowany ją ukarać za pewną minioną krzywdę. Równolegle śledzimy losy młodego artysty. Oczywiście w pewnym momencie ich losy się splatają, ale jeśli chcecie się dowiedzieć jak i dlaczego to przeczytajcie książkę... :)

Pani  Magda Stachula jest naprawdę utalentowaną pisarką. Książki z gatunku thrillerów psychologicznych nie są łatwe. Uważam, ze ta książka to będzie bardzo udany debiut. Co prawda pierwsze 100 stron mnie aż tak nie porwało, to jednak jak już zapoznałam się z bohaterami książki i zaczęłam domyślać się jakie pobudki nimi kierują to ciężko mi było odłożyć na bok lekturę...

Zaraz po przeczytaniu książki chciałam nad nią piać zachwyty, ale potem na spokojnie zaczęłam się zastanawiać nad fabułą, kilkoma dość nieporadnie zakończonymi wątkami i wydaje mi się, że sam pomysł był super, ale co do wykonania nie wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Nie są to może też rażące niedociągnięcia, ale jak się dokładnie zastanowić nad zakończeniem, to można było chyba jeszcze więcej "wydusić" z wcześniejszej akcji i uczynić go bardziej spektakularnym. Niemniej jednak, styl jest naprawdę lekki i przystępny, podobało mi się również, że nie została tu wciśnięta na siłę żadna nagość "żeby lepiej sprzedawała się książka". Nie za bardzo wiem skąd ten tytuł - czy ta główna bohaterka tak bardzo chciała być idealna? Ale to tylko szczegół.

Generalnie naprawdę polecam książkę - bardzo dobrze napisana, ciekawa historia. Wspaniała lektura na wakacje.



Tytuł: Idealna
Autor: Magda Stachula
Wydawnictwo: ZNAK LiteraNova
Rok wydania: 2016
Oprawa: miękka
Stron: 392

Komentarze